Bases reguladores dels Premis Alfons Ortuño de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.
S’ha publicat al DOGC, el dia 19 de gener de 2021, la RESOLUCIÓ PDA/64/2021, de 13 de gener, per la qual s'aproven les bases reguladores dels Premis Alfons Ortuño de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.
OBJECTE I FINALITAT
L'objecte d'aquestes bases és regular l'atorgament dels Premis Alfons Ortuño de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, creats per la Resolució GRI/1154/2012, de 8 de juny, amb l'objectiu de reconèixer les actuacions d'innovació i bones pràctiques en matèria de gestió pública a les administracions públiques catalanes.
ENTITATS BENEFICIÀRIES
Es consideren destinatàries les administracions següents:
- L'Administració de la Generalitat de Catalunya.
- Les entitats que integren l'Administració local.
- Les universitats públiques de Catalunya.
- L'Administració pròpia d'Aran.
- Els organismes autònoms i les entitats públiques dependents o vinculades a qualsevol de les administracions públiques catalanes.
- Els consorcis en què participen majoritàriament les administracions esmentades i les entitats públiques que depenen d'aquests consorcis o hi estan vinculades.
- Les empreses públiques participades majoritàriament per una Administració pública catalana.
QUANTIA
S'atorgarà un màxim de quatre premis, un per cada categoria de candidatures:
- Premi a la millor actuació d'innovació i bones pràctiques en matèria d'organització, processos i gestió econòmica en les administracions públiques catalanes.
- Premi a la millor actuació d'innovació i bones pràctiques en matèria de transparència, bon govern, avaluació i qualitat en les administracions públiques catalanes.
- Premi a la millor actuació d'innovació i bones pràctiques en matèria de desenvolupament d'equips i de persones en les administracions públiques catalanes.
- Premi a la millor actuació d'innovació i bones pràctiques en matèria de serveis finalistes en les administracions públiques catalanes.
A part dels quatre premis anteriors, el Jurat atorgarà el Premi especial Lluís Azemar i Mallard a la millor actuació d'innovació i bones pràctiques per a la millora de la funció pública i la seva adaptació a la realitat del país.
El jurat es reserva la potestat d'atorgar un premi especial per a ajuntaments de menys de 5.000 habitants.
Així mateix, es pot concedir un màxim de dos accésits per cada categoria. Tant els premis com els accèssits es poden declarar deserts.
Els Premis regulats per aquesta Resolució no comporten cap remuneració econòmica. Les candidatures guardonades reben un trofeu i un diploma acreditatius. Les persones que participin en els projectes guardonats reben un certificat acreditatiu, emès per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, del reconeixement o la distinció rebuda.
SOL·LICITUDS
Les sol·licituds s'han de presentar per mitjans electrònics i el termini de presentació de sol·licituds és el que estableixi la convocatòria. En el formulari de sol·licitud s'han de fer constar les dades identificadores de la institució que presenta la candidatura:
- Categoria de la candidatura a la qual es presenta. Les candidatures es poden presentar una única vegada i per una sola categoria.
- Nom complet de la institució.
- NIF, adreça completa i lloc web de la institució.
- Nom de les persones que han dut a terme l'actuació i del seu responsable.
- Correu electrònic a efectes de comunicacions.
ENLLAÇOS
- Bases reguladores: https://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/8320/1831647.pdf