S’HA PUBLICAT AL BOE, EL DIA 31 DE MARÇ DE 2021, EL REIAL DECRET 203/2021, DE 30 DE MARÇ, PEL QUAL S’APROVA EL REGLAMENT D’ACTUACIÓ I FUNCIONAMENT DEL SECTOR PÚBLIC PER MITJANS ELECTRÒNICS
El Reial Decret unifica en un mateix Reglament el desenvolupament de tots els aspectes relacionats amb l’actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics previstos a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
El Reglament aprofundeix en l’objectiu de tenir una Administració Pública digital, moderna, accessible i personalitzada a les necessitats dels diferents col·lectius socials, consolidant la normativa relativa als serveis electrònics a la ciutadania i empreses, i impulsant l’ús i els beneficis de la digitalització de l’Administració Pública.
Amb l’entrada en vigor el 2 d’abril, el Reglament eliminarà la superposició de règims jurídics diferents i facilitarà als ciutadans, empreses i administracions el desenvolupament reglamentari bàsic en un sol text.
Com a principals objectius a destacar, exposem els següents:
- Millora de l’eficiència de l’Administració electrònica, facilitant el dret dels ciutadans a relacionar-se mitjançant mitjans electrònics amb l’Administració Pública, l’obligatorietat de relacionar-se electrònicament de les persones jurídiques i d’alguna de les categories de persones físiques; així com la tramitació electrònica dels procediments amb actuació habitual de les Administracions Públiques. En aquest sentit, les Administracions Públiques tindran un arxiu electrònic d’expedients que correspondran a procediments finalitzats i totes les notificacions es realitzaran per mitjans electrònics, tret que es tracti de persones físiques no obligades a ser notificades electrònicament.
- Fer que el funcionament electrònic intern de l’administració com les relacions amb les Administracions Públiques sigui electrònic.
- Incrementar la transparència de l’actuació administrativa i la participació de les persones en l’Administració electrònica. En aquesta línia es desenvolupa el funcionament del Punt d’Accés General electrònic (PAGe), la Carpeta Ciutadana en el Sector Públic Estatal, consultar les notificacions de l’Administració electrònica des d’una mateixa direcció; així com es regula el contingut i els serveis mínims a prestar per les xarxes electròniques i les seus electròniques associades i el funcionament dels registres electrònics.
- Disposar de serveis digitals fàcilment utilitzables i accessibles que aconsegueixin una relació amb l’interessat amb l’Administració fàcil, intuïtiva i efectiva.
L’entrada en vigor d’aquest Reial Decret serà el 2 d’abril de 2021.
Enllaç