Es va publicar al BOE, el dia 12 de març de 2021, la Resolució de 9 de març de 2021, de la Secretaria d’Estat d’Hisenda, per la qual es dicten instruccions relatives al subministrament d’informació per les entitats locals en relació amb la prestació del servei de transport públic.
La Resolució s’estructura en set disposicions, un annex i té com a objecte establir el procediment i el termini de remissió, així com el contingut del formulari per recollir la informació financera necessària derivada de la prestació del servei de transport públic urbà o interurbà per part de les entitats locals.
De conformitat amb la Resolució poden facilitar la informació els Ajuntaments, Diputacions Provincials, Mancomunitats i Comarques, que prestin habitualment el servei regular de transport públic urbà o interurbà, amb independència de la seva modalitat de gestió.
Queden excloses d’aquesta tramesa d’informació, i per tant no poden fer ús de l'aplicació habilitada, les empreses o qualsevol entitat prestadora del servei dependent de les entitats locals i les entitats, consorcis, autoritats o organismes de transport dependents de la Comunitat Autònoma o de l'Estat.
La informació s’inclourà en el formulari establert a l’annex de la resolució amb el següent contingut:
- Identificació de l'entitat local.
- Identificació del prestador del servei de transport públic el 2019: Número d'identificació fiscal i raó o denominació social, en el seu cas.
- Modalitat de gestió del servei de transport públic per part del citat prestador. S'inclouran les formes de gestió recollides en l'article 85 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, amb el desenvolupament previst en l'annex I de l'Ordre HAP/2075/2014, de 6 de novembre, per la qual s'estableixen els criteris de càlcul del cost efectiu dels serveis prestats per les entitats locals.
- Import de la xifra neta de negocis corresponent al prestador del servei i a l'exercici de 2019.
- Ingressos del prestador del servei que corresponguin, exclusivament, a l'aplicació de tarifes o preus públics dels serveis de transport corresponents a l'exercici 2019.
- No s'inclouran ingressos que tinguin el seu origen en la prestació de serveis o realització d'activitats alienes a la del transport públic. - Percentatge de participació de l'ajuntament que facilita la informació en el Consorci o entitat metropolitana en l'exercici de 2019.
En el cas que en un àmbit territorial concorrin diverses modalitats de gestió del servei de transport públic urbà o diverses entitats prestadores d'aquest, en el citat formulari es recollirà informació de cadascun d'ells.
Així mateix, també s’incorporarà una certificació de l’interventor de l’entitat local que subministra la informació, amb els ingressos per tarifa o per preu públic obtinguts el 2019, indicant els diferents tipus de títols de transport, el nombre dels emesos i els ingressos corresponents a cadascun d'ells.
En el cas d'ajuntaments integrats en l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona-Autoritat del Transport Metropolità, es presentarà una certificació amb aquell mateix contingut subscrit pel president, pel director general o pel gerent d'aquelles entitats, recollint l'import total dels ingressos per tarifa i el que correspondria als diferents mitjans de transport, exclòs el ferroviari, tot això referit a l'exercici de 2019.
En el cas que el servei s'hagi prestat en règim de gestió directa per una societat mercantil municipal o per empreses o particulars que prestin el servei en règim de concessió o qualsevol altra modalitat de gestió indirecta, s'incorporaran els comptes anuals de l'entitat prestadora del servei, concretament el compte de pèrdues i guanys i la memòria, corresponents a l'exercici de 2019, acompanyant-se del corresponent informe d'auditoria.
En el cas de prestació del servei de transport públic en règim de gestió directa per una entitat o per un organisme autònom subjectes a pressupost limitatiu, s'haurà de remetre document detallat de les partides d'ingressos i despeses imputables al servei de transport, i una memòria sobre la prestació d'aquest servei, corresponents a l'exercici 2019.
La informació es podrà presentar en el termini de 15 dies naturals, improrrogables a comptar des de l’obertura de l’aplicació informàtica de captura establerta a l’Oficina Virtual per a la Coordinació Financera de les Entitats Locals, en la pàgina web del Ministeri d’Hisenda. En aquest sentit, el termini es va obrir el dia 5 d’abril i el termini per finalitzar el subministrament d’informació serà el pròxim 19 d’abril a les 24:00 hores.
Enllaç
- Resolució: ENLLAÇ
- Instrucció per al subministrament d’informació per les entitats locals en relació amb el servei de transport públic de viatgers: ENLLAÇ
- Hisenda: ENLLAÇ