S’ha publicat al DOGC, el dia 6 de maig de 2022 la Resolució CLT/1300/2022, de 29 d'abril, per la qual es dona publicitat a l'Acord del Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural pel qual s'aproven les bases específiques que han de regir la concessió de subvencions per al disseny i la implementació d'un sistema de gestió de documents en arxius d'entitats locals i universitats públiques.
OBJECTE I FINALITAT
L'objecte d'aquestes bases és la concessió de subvencions per al disseny i la implementació d'un sistema de gestió de documents en arxius d'entitats locals o ens que en depenen i d'universitats públiques que formin part del Sistema d'Arxius de Catalunya.
La finalitat d'aquesta línia de subvenció és donar suport a les entitats locals o ens que en depenen i a les universitats públiques que siguin titulars d'arxius que formin part del Sistema d'Arxius de Catalunya per dotar-se dels instruments metodològics escaients per al disseny i la implementació de sistemes de gestió documental corporatius en el marc de la implementació de l'administració electrònica. La gestió de documents abasta integralment el tractament i control dels documents físics i electrònics gestionats per un organisme.
Dins d'aquesta finalitat també s'inclouen totes les accions tècniques vinculades a la gestió de documents que tenen com a objectiu donar compliment a les obligacions de publicitat activa i transparència que estableix l'article 35.1 de la Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i gestió de documents així com les actuacions destinades a fer públic el resultat de les accions esmentades a la seu electrònica o al lloc web de l'organisme titular de l'arxiu.
ENTITATS BENEFICIÀRIES
Poden ser beneficiàries de les subvencions les entitats locals o els ens que en depenen i les universitats públiques que siguin titulars d'arxius que formin part del Sistema d'Arxius de Catalunya.
QUANTIA
La quantia dels ajuts es determinarà a la convocatòria corresponent. Són subvencionables, entre d'altres, les actuacions següents:
- Estudis i auditories de gestió documental adreçades a implementar sistemes de gestió documental.
- Estudis i projectes tècnics per a la integració de gestors documentals que permetin la transferència d'expedients a plataformes d'arxiu electrònic de documentació en fase de vigència.
- Consultories per a la implementació de sistemes de qualitat (com ara el conjunt d'estàndards UNE-ISO 30300 Informació i documentació. Sistemes de gestió per a documents).
- Tasques tècniques relacionades amb la implementació d'instruments tècnics com ara: el quadre de classificació funcional, el calendari de conservació, l'esquema de metadades, el quadre de tipus documentals, el registre d'eliminacions de la documentació, el quadre de seguretat i accés, l'elaboració de projectes de propostes d'accés i avaluació documental, l'inventari de dades o l'inventari d'aplicacions corporatives de gestió.
SOL·LICITUDS
El termini de presentació de les sol·licituds es determinarà en la convocatòria corresponent.
ENLLAÇOS
- Bases específiques. ENLLAÇ.