S’ha publicat al DOGC, el dia 10 d’octubre de 2023 la Resolució CLT/3372/2023, de 3 d'octubre, per la qual es dona publicitat a l'Acord del Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural pel qual s'aproven les bases específiques que han de regir la concessió de subvencions per a la restauració i creació d'elements d'imatgeria festiva i de la indumentària de les colles de cultura popular i tradicional.
OBJECTE I FINALITAT
Aquestes bases tenen com a objecte contribuir al finançament de la restauració i creació d'elements d'imatgeria festiva catalana, així com a la restauració i la confecció del seu vestuari, i del vestuari de les persones de les colles de cultura popular i tradicional catalana i aranesa.
Les modalitats de les activitats objecte de subvenció són les següents:
a) La construcció de nous elements d'imatgeria festiva, inclosa la confecció de la seva indumentària, que suposin la recuperació de figures festives catalanes, i de les quals se'n pugui acreditar la desaparició, com a mínim, fa 50 anys.
b) La restauració d'elements d'imatgeria festiva ja existents (gegants, nans, capgrossos i bestiari) amb una antiguitat mínima de 30 anys. Aquesta opció també inclou la restauració o la renovació de la seva indumentària.
c) La confecció de la indumentària de les persones de les colles de cultura popular i tradicional, sempre que estigui relacionada amb la recuperació de balls o celebracions festives ja desaparegudes al municipi de l'entitat sol·licitant, i de les quals se'n pugui acreditar la desaparició, com a mínim, fa 50 anys.
Queden excloses d'aquesta línia de subvencions:
a) Rèpliques/duplicats d'elements d'imatgeria festiva.
b) Figures infantils a partir d'imatgeria festiva ja existent.
c) L'adquisició, la construcció o el lloguer d'instruments musicals.
d) Els projectes que no utilitzin el català o l'aranès en la difusió de les seves activitats.
e) Els projectes que discriminin o excloguin una persona o un col·lectiu per raons d'ètnia, de gènere, d'orientació sexual, de religió, de parla, d'edat, de salut, d'estament social o qualsevol altre motiu.
f) Les activitats que no tinguin relació amb el marc d'actuació que estableix la Llei 2/1993, de 5 de març, de foment i protecció de la cultura popular i tradicional i de l'associacionisme cultural, o les que, per raó de l'activitat o el destinatari, siguin competència d'altres departaments de la Generalitat.
ENTITATS BENEFICIÀRIES
Poden optar a aquestes subvencions els ajuntaments o els ens que en depenen, i les fundacions i les associacions, amb domicili social a Catalunya.
No poden optar a aquesta línia de subvencions les federacions d'entitats. No poden optar a aquesta línia de subvencions les entitats privades sense finalitat de lucre que siguin representatives de col·lectius d'altres comunitats autònomes amb presència especial a Catalunya perquè disposen específicament de la línia de subvencions destinades a les entitats representatives de col·lectius d'altres territoris de l'Estat espanyol amb presència especial a Catalunya.
QUANTIA
L'import de la subvenció no pot superar el 70% del cost subvencionable del projecte. La subvenció mínima per projecte s'estableix en 1.000,00 euros. S'han d'inadmetre les sol·licituds de subvenció d'un import inferior a 1.000,00 euros o que continguin un pressupost del projecte inferior a 1.429,00 euros. Així mateix, s'han de denegar les sol·licituds de subvenció per a projectes que, un cop valorats, només puguin obtenir una subvenció inferior a 1.000,00 euros.
SOL·LICITUDS
El termini de presentació de les sol·licituds es determinarà a la convocatòria corresponent.